A Grand Hotel Glorius impozáns, történelmi épületben a '20-as, '30-as évek nagyvilági, modern luxusát idéző art deco stílusban született újjá az építészek és designerek munkája nyomán.
A Grand Hotel Glorius azonban nem csak a múltba révedésről szól: egy régi nagy korszak elevenedik meg modern minimalizmussal ötvözve. Ez adja a keretet kiemelkedő szolgáltatásainknak, melyek garantálják, hogy a pihenés és szórakozás élménye teljessé váljon.
A Szolgáltató adatai:
Glorius Hotel Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 6900 Makó, Csanád vezér tér 2.
- Cégjegyzékszám: 06-09-025519
- Adószám: 27067145-2-06
- Képviseli: Bodrogi Ferenc ügyvezető
- Honlap: glorius.hu („Szolgáltató”)
1. Általános feltételek
- Jelen általános szerződési feltételek („ÁSZF”) a Szolgáltató, mint a Grand Hotel Glorius Makó üzemeltetője, valamint vendégei („Vendég”) között, a 6900 Makó, Csanád vezér tér 2. sz alatt lévő, Grand Hotel Glorius Makó szálláshelyen („Hotel”) igénybe vehető szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre („Szerződés”) alkalmazandó. Jelen ÁSZF-től eltérő feltételek nem alkalmazandók, kivéve, ha ehhez a Szolgáltató írásban kifejezett hozzájárulását adja.
- A jelen ÁSZF-ben, és az az alapján létrejött Szerződésben foglalt jogokat és kötelezettségeket a Vendégek harmadik személyek részére semmilyen formában nem ruházhatják át és nem engedményezhetik.
- A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést, azaz a szálláshelyfoglalást a Vendég megbízásából egy harmadik személy („Közvetítő”) adja le a Szolgáltatónak, az ÁSZF a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött külön szerződésben foglalt eltérésekkel alkalmazandó.
- A Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a jelen ÁSZF-től eltérő feltételeket állapíthat meg. A Szolgáltató honlapján történő tájékoztatás és a foglalás visszaigazolásában foglalt feltételek a Szerződés részét képezik. Ha az ÁSZF és az ilyen speciális feltételek között eltérés van, akkor a speciális feltételek alkalmazandók.
- Jelen ÁSZF 20. pontja vonatkozik a Hotel honlapjának a látogatóira is anélkül, hogy a Szolgáltató és a látogató között jelen ÁSZF szerinti Szerződés jönne létre.
- Jelen ÁSZF a Hotel recepcióján szabadon hozzáférhető és/vagy a Szolgáltató honlapján előzetesen megismerhető.
2. A Szerződés létrejötte
- A Vendég szóbeli, e-mailes, vagy egyéb, a Szolgáltató vagy a Közvetítő által biztosított on-line felületen keresztül történő érdeklődésére a Szolgáltató tájékoztatja a Vendéget az érdeklődés alapján a szolgáltatások elérhetőségéről, áráról és feltételeiről. Ez a tájékoztatás nem minősül ajánlattételnek. A tájékoztatást követően a Vendég kifejezett foglalási szándékának pontos és részletes kifejezése minősül ajánlattételnek. A Szerződés az ajánlattételnek a Szolgáltató általi elfogadásával, azaz a foglalás visszaigazolásával jön létre.
- A Szolgáltató a Vendég ajánlatát nem köteles elfogadni, és semmilyen estben nem kötelezhető a Szerződés megkötésére.
- A Vendég a foglalás leadásával a jelen ÁSZF-et elfogadja, magára nézve kötelezőnek ismeri el, és köteles betartani a rendelkezéseit.
3. A Szerződés tárgya
- Jelen ÁSZF elsősorban a Szolgáltató által a Vendég részére nyújtott szálláshelyszolgáltatás igénybevételére vonatkozik, és értelemszerűen alkalmazandó az azt közvetlenül kiegészítő egyéb szolgáltatásokra (pl. wellness, étterem) is.
- A Vendégek által igénybevehető szolgáltatásokat a Szolgáltató honlapja, valamint a Hotelben elhelyezett egyéb tájékoztatások részletezik.
- A Szolgáltató az előzetesen meghirdetetettektől eltérő szolgáltatásokat is kínálhat, amelyekre vonatkozó feltételeket alkalmanként – elektronikus csatornákon keresztül, a Hotelben más írott módon, vagy akár szóban – teszi közzé. Hacsak a Szolgáltató kifejezetten nem jelzi az ellenkezőjét, akkor ezen közzétételek nem minősülnek közvetlen ajánlatnak, hanem csak tájékoztatásnak.
4. Árak
- A Hotel szobaárai a Szolgáltató honlapján, illetve a Hotel recepcióján ismerhetők meg. Egyéb szolgáltatások árai az adott szállodai részlegeken (pl. wellness, étterem) állnak rendelkezésre.
- A Szerződésre a létrejöttekor hatályos árak és feltételek alkalmazandók. A Szolgáltató a meghirdetett árait és a feltételeket előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
- Ellenkező tájékoztatás hiányában a Szolgáltató által feltüntetett árak magyar forintban és bruttó árként értendők, amelyek a jogszabály által mindenkor előírt mértékű általános forgalmi adót tartalmazzák. Amennyiben hibás ár kerül feltüntetésre, a Szolgáltató nem köteles az adott szolgáltatást hibás áron értékesíteni. A Szolgáltató a hatályos jogszabályok által előírt adókat, egyéb közterheket, úgymint pl. idegenforgalmi adó jogosult a Vendégre áthárítani, az arról szóló előzetes tájékoztatás mellett.
- Az aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a Szolgáltató honlapján kerülnek meghirdetésre. A Szolgáltató jogosult saját döntése alapján egyedi kedvezményt adni.
5. Fizetési feltételek
- A Vendég az igénybevett szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a teljesítést követően, a Hotelből történő távozást megelőzően, legkésőbb a kijelentkezéskor köteles kifizetni, a Szolgáltató által kiállított számla, vagy egyéb a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő bizonylat alapján.
- A Szolgáltató a teljesítés (fizetés) biztosítékaként – és egyúttal a Szerződés létrejöttének a feltételeként – a következőket írhatja elő:
- hitelkártya/bankkártya garancia, amelynek során a szolgáltatás ellenértéke a kártyán zárolásra kerül;
- előlegfizetés.
- A Vendég fizethet forintban és/vagy euróban, illetve bármely olyan devizában, amelyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Forinttól eltérő devizában történő fizetés esetén az átváltás a Szolgáltató számlavezető bankjának a Vendég érkezési napján érvényes deviza vételi árfolyamán történik.
- A Vendég fizethet készpénzzel, vagy bankkártyával. Az egyéb fizetési eszközök (pl. SZÉP kártya, voucher) elfogadásáról a Szolgáltató a honlapján, a Hotel recepcióján, illetve egyéb elektronikus kommunikációja (pl. hírlevél) keretében nyújt tájékoztatást.
6. A Szerződés hatálya, megszűnése
- A Szerződés határozott időre szól, és megszűnik a számla kifizetésével.
- A határozott időre való tekintettel a Szerződés rendes felmondással csak a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint szüntethető meg.
- Ha a Vendég a határozott idő lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben meghatározott szolgáltatás teljes ellenértékére. A határozott idő lejárta előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
- Ha a Vendég a határozott időt meg kívánja hosszabbítani, az szerződésmódosításnak minősül, és ahhoz a Szolgáltató kifejezett és előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató szerződésmódosítás feltételeként kérheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
- Lemondási feltételek
A Vendég a következők szerint jogosult a Szerződéstől elállni:
- Közép-, elő és utószezonban a lemondás érkezés előtt legalább 8 nappal díjtalan, 7 napon belüli lemondás esetén a kötbér összege a teljes tartózkodás díjának 50%-a.
- Főszezonban a lemondás érkezés előtt legalább 8 nappal díjtalan, 7 napon belüli lemondás esetén a kötbér összege a teljes tartózkodás díjának 100%-a.
- Kiemelt időszakokban a lemondás érkezés előtt legalább 15 nappal díjtalan, 14 napon belüli lemondás esetén a kötbér összege a teljes tartózkodás díjának 100%-a.
A fenti időszakok meghatározását az árakról szóló tájékoztatás tartalmazza.
- Ha a Vendég a jelen ÁSZF 5.2. pontjában foglaltak szerinti, vagy a Szerződésben meghatározott egyéb biztosítékot nem nyújtott, a Szerződés megszűnik abban az esetben, ha az érkezés napján 15:00 óráig a Vendég nem jelentkezik be a Hotelben.
- A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, tehát a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha a Vendég
- nem rendeltetésszerűen használja a Hotelt, annak berendezéseit;
- a Hotel személyzete úgy ítéli meg, hogy nyilvánvalóan fertőző betegségben szenved;
- és/vagy nem tartja be a Házirendet;
- A Szolgáltató jogosult elállni a Szerződéstől, ha a Vendég a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig nem teljesíti.
- Ha a Szerződés teljesítése vis major okokból lehetetlenné válik, a Szerződés megszűnik.
7. A Szerződés teljesítése
- A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (bejelentkezés), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (kijelentkezés).
- Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 7:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka felszámításra kerül.
- Ha a Vendég a jelen ÁSZF 5.2. pontjában foglaltak szerinti, vagy a Szerződésben meghatározott egyéb biztosítékot nyújtott, és az érkezési napon 15:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként felszámol. Ebben az esetben a szállást a Szolgáltató a Vendég részére az érkezési napot követő 10:00 óráig tartja fenn. Ezt követően a Szerződés megszűnik.
- A Szolgáltató köteles a szolgáltatásokat az érvényes előírások, iparági szolgáltatás-sztenderdek szerint teljesíteni.
- A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
- A Szolgáltatót a díjfizetési követeléseinek biztosítására zálogjog illeti meg a Vendég tulajdonában lévő azon személyes tárgyain, amelyeket a Hotelbe magával vitt.
- A Vendég köteles valamennyi alkalmazandó helyi, nemzeti, EU-s és nemzetközi jogszabály és előírás – így különösen a magyar jog – betartására, továbbá bármilyen szabályszegés észlelésének jelentésére.
- A Vendégek harmadik személyek részére nem közvetíthetik a Szolgáltatásokat.
- A magatartási szabályokat a házirend („Házirend”) tartalmazza, amit a Szolgáltatások igénybevétele során be kell tartani. A Házirend jelen ÁSZF mellékletét, részét képezi.
8. Felelősség
- A Vendég a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) szabályai szerint felelős az általa jogellenesen okozott kárért.
- A Szolgáltató a Ptk. szabályainak megfelelően felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért közvetlen kárért, mely a Hotel létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottainak felróható okból következett be.
- A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
- A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a recepciónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
- A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el.
- Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ennek a bizonyítása a Vendéget terheli.
- A Szolgáltató által fizetendő kártérítés mértékének maximuma a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese.
9. Adatvédelem
- A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelet (2016. április 27.), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, továbbá egyéb az adatvédelemmel kapcsolatos szabályok betartására.
- A Szolgáltató adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatóit https://glorius.hu/adatvedelmi-tajekoztato linken érhetik el a Vendégek.
- Jelen ÁSZF elfogadásával a Vendég elfogadja az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat is és hozzájárul az adatoknak az adatvédelmi tájékoztatóban történő kezeléséhez.
10. Vis major
- Vis major-nak tekintik azokat az eseményeket, amelyekért a szerződő felek nem felelősek, a szerződő felek érdekkörén kívül következik be és amelyek a szerződő felek szerződésszerű teljesítését akadályozzák vagy késleltetik, feltéve, hogy ezen körülmények jelen Szerződés hatályának beálltát követően felmerülő, előre nem látható elháríthatatlan erő következményei, így különösen: háború, terrorcselekmény, blokád, járvány, földcsuszamlás, tűz, vihar, árvíz, földrengés, robbanás, rendkívüli időjárás. A szerződő felek egyebek mellett vis majornak tekintenek minden az ellenőrzési körükön kívül eső, a Szerződés megkötésének időpontjában előre nem látható, elháríthatatlan eseményt. A vis major helyzet bekövetkezéséről és megszűnéséről a szerződő felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni.
11. Panaszkezelés
- A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a Hotelben való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A Vendég közvetlen panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
- A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Vendég írásos panaszát kivizsgálja, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megteszi, amelyet írásban is rögzít.
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény („Fgytv.”) 17/A. §-a értelmében a Szolgáltató tájékoztatja a Vendéget arról, hogy a panaszügyintézés helye a Szolgáltató székhelye (6900 Makó, Csanád vezér tér 2.). Az esetleges panaszok benyújthatók elektronikus levélben is az info@glorius.hu e-mail címen.
- Az Fgytv. értelmében a Vendég a lakhelye/tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet, ha panaszügyének rendezését a Szolgáltatónál írásban megkísérelte, de az nem vezetett eredményre. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület székhelye: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., telefonos elérhetősége: +36 62 486 987.
12. A Hotel honlapjára vonatkozó felhasználási feltételek
- A Szolgáltató kizárja a felelősségét a honlapján belinkelt, vagy másként hivatkozott, harmadik fél tulajdonában lévő tartalom vonatkozásában.
- A Szolgáltató honlapjának tartalmát szerzői jog védi. Annak illetéktelen felhasználása, különösen egyéb elektronikus vagy nyomtatott kiadványba történő átmásolása a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül tilos.
- A honlapon található, nem a Szolgáltató által közzétett adatokért, illetve információkért, valamint azok felhasználásából eredő esetleges károkért és hátrányokért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. A Szolgáltató honlapját meghivatkozó harmadik fél által felé a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal, különösen a honlap tartalmával, elérhetőségével, hibamentes működésével összefüggésben. A Szolgáltató indoklás nélkül követelheti a honlapjára mutató link eltávolítását, hacsak az ilyen igényt jogszabály nem zárja ki.
- A honlap használatakor a látogató elfogadja a jelen 12. pontban foglalt feltételeket. A felhasználási feltételekről való tájékozódás a honlap-látogató felelőssége és kötelezettsége. A használati feltételek nem ismerete nem mentesít senkit a felelősség alól, nem lehet semmilyen hivatkozás alapja, ha azokat megszegte és ebből kifolyólag a Szolgáltatónak kára, vagy hátránya keletkezik.
13. Vegyes rendelkezések
- Jelen ÁSZF-re a magyar jog irányadó, és az itt nem, szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.
- Jelen ÁSZF kizárólag írásban módosítható, egyéb formában történő módosítása érvénytelen. Ha a jogszabályok változásai szükségessé teszik jelen ÁSZF egyes előírásainak módosításait, a szerződő felek az ÁSZF megfelelő módosításáig megállapodnak az alkalmazandó feltételekben.
- Ha jelen ÁSZF vagy a Szerződés bármely előírása érvénytelennek bizonyulna, az nem befolyásolja az egyéb előírások érvényességét. A részben vagy egészben érvénytelen előírás az ahhoz legközelebb álló, és a szerződő felek szándékát a lehető legteljesebb módon figyelembe vevő előírással pótlandó. E szabály alkalmazandó a jelen ÁSZF-ben vagy a Szerződésben esetlegesen nem szabályozott tényállásokra is.
- A Szolgáltató kijelenti, hogy az ÁSZF nem tartalmaz olyan rendelkezést, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól.
- A szerződő felek a jelen szerződéses jogviszonyból közvetlenül vagy közvetetten eredő valamennyi jogvita esetére kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes, hatáskörrel rendelkező bíróságok kizárólagos illetékességét.
- Az ÁSZF pontjainak, alpontjainak, bekezdéseinek, számozása kizárólag az ÁSZF áttekinthetőségét szolgálja, és nem érinti az ÁSZF szerkezetét és értelmezését.
- Bármely félre történő hivatkozás az adott fél jogutódaira, törvényes képviselőjére és az általuk érvényesen engedményezett követelések jogosultjára is értendő.
- Az ÁSZF-ben az időtartam meghatározása úgy értendő, hogy kiszámításakor az időtartamba a kezdőnapot nem, de a zárónapot bele kell számítani.
- A Megrendelőben vagy egyéb a Szerződés részét képező dokumentumban nagy kezdőbetűvel használt kifejezések értelmezésére is az ÁSZF-ben foglaltak az irányadók.
Verzió: 2022.12.19.